Jak wybrać auto do firmy?
08.06.2021 Baza wiedzy Według naszego badania aż 44 proc. polskich firm posiada co najmniej jedno auto na użytek pracowników, a w co dziesiątej z nich liczba takich pojazdów rośnie do 4 albo 5. Jak wybrać samochód do firmy, który spełni nasze oczekiwania i będzie dobrze służył pracownikom? Radzimy w poniższym artykule.
Jedną z pierwszych rzeczy jakie trzeba przemyśleć jest budżet jakim dysponujemy oraz sposób finansowania, którego chcemy użyć. Aktualnie coraz mniej firm kupuje samochód za gotówkę ze względu na to, że zazwyczaj nie posiadają one tak wysokich budżetów operacyjnych, by zamrażać kapitał przeznaczony na nowe auto. Rozwiązanie to jest także mniej opłacalne ze względu na fakt, że nie zapewnia korzyści podatkowych w przeciwieństwie do popularnego wśród przedsiębiorców leasingu.
Istotne są również wydatki wynikające z eksploatacji pojazdu. Przed zakupem warto sprawdzić, jak często wymagane są jego przeglądy oraz wymiana m.in. oleju, płynu hamulcowego, paska rozrządu, klimatyzacji czy filtrów: oleju i paliwa. Wiele z tych zabiegów serwisowych zależy od przejechanych kilometrów, więc przy dużych przebiegach takie wydatki mogą okazać się znaczącym argumentem za lub przeciw niektórym modelom.
Jeśli prowadzona przez nas działalność wymaga od pracowników pokonywania długich tras, trzeba wziąć pod uwagę konieczność częstszej wymiany opon. Ich ceny uzależnione są przede wszystkim od rozmiaru kół i profilu opony. Rzecz jasna nietypowe ogumienie wiąże się z większymi kosztami.
Poza kosztami wynikającymi z eksploatacji auta, istotną kwestię stanowi również wygląd samochodu, szczególnie jeśli prowadzimy działalność wymagającą od nas reprezentacyjnego wizerunku np. przy okazji spotkań z partnerami biznesowymi. Warto zwrócić, więc uwagę także na walory estetyczne pojazdu i nie kierować się przy tym wyłącznie zasobnością naszego portfela.