
Przy zakupie auta do firmy liczy się cena
08.01.2021 Baza wiedzy Jak wynika z raportu „Auto w sieci” przygotowanego przez Santander Consumer Multirent, cena pozostaje dla przedsiębiorców jednym z najważniejszych czynników przy wyborze samochodu do firmy. Uznało tak aż 24 proc. ankietowanych. Na drugim miejscu pod względem ważności znalazła się marka pojazdu.
Według danych zebranych przez Santander Consumer Multirent, pierwszym kryterium wyboru auta do firmy jest cena, którą wskazała prawie jedna piąta ankietowanych w badaniu przeprowadzonym na potrzeby raportu „Auto w sieci”. Jest to szczególnie ważny aspekt dla starszych badanych powyżej 50-tego i 60-tego roku życia (kolejno 36 i 27 proc.). Na drugim miejscu znalazła się marka i model pojazdu z wynikiem 17 proc. Była to odpowiedź najchętniej wybierana przez najmłodszych przedsiębiorców w wieku 30-39 lat (21 proc.). Poza tym dla wszystkich grup wiekowych liczy się również funkcjonalność (14 proc.) i bezpieczeństwo, które wskazał prawie co dziesiąty badany (9 proc.). Podobną przezorność i ostrożność najczęściej wykazują kobiety i przedsiębiorcy po 60-tce (w obu przypadkach 10 proc.).
Również w wirtualnym salonie przedsiębiorcy chcą kupować taniej
Sytuacja nie zmienia się w przypadku wyboru auta do firmy poprzez kanał online. Zapytani o to, co liczyłoby się dla nich najbardziej podczas zakupów w wirtualnym salonie samochodowym takim jak np. AutoSalon od Santander Consumer Multirent, przedsiębiorcy śmiało wskazują względy cenowe (34 proc.). Wśród nich najwięcej jest mężczyzn (36 proc.) i osób przed 40-stym rokiem życia, przyzwyczajonych do różnego rodzaju promocji podczas zakupów w tym kanale (46 proc.). Z kolei prawie 30 proc. ankietowanych w różnym wieku liczyłoby również na to, że w sieci otrzymałoby lepszą ofertę leasingową.
Warto zwracać uwagę na oczekiwania klientów związane z zakupami w sieci, ponieważ jak komentuje Dominika Piotrowska-Skwarło, Assistant Director Dział Rozwoju Biznesu EY: „Kryzys COVID-19 prawdopodobnie przyspieszy ewolucję postaw klientów wobec kanałów cyfrowych. Dla wielu klientów, którzy nigdy wcześniej nie korzystali z kanału online teraz właśnie może nastąpić przełom w preferencjach zakupowych i przekonają się do tej bezpieczniejszej i wygodniejszej formy dokonywania zakupów”.