Santander Consumer Multirent > Mam umowę > Serwis Pojazdu
Serwis pojazdu
Co zrobić?
Centrum Likwidacji Szkód
Masz szkodę? Zadzwoń
Centrum obsługi serwisowej pojazdu
Centrum Likwidacji Szkód ‑ Assistance
1. Skontaktuj się z Centrum Obsługi Kierowcy Santander Consumer Multirent (SCM) ‑ formularz kontaktowy, tel.: 71 330 96 26
Przekaż następujące informacje:
- numer rejestracyjny użytkowanego samochodu,
- aktualny przebieg samochodu,
- zaobserwowane uszkodzenia lub okres zbliżającego się przeglądu,
- telefon kontaktowy.
Centrum Obsługi Kierowcy SCM przekaże Ci w odpowiedzi:
- miejsce, w którym powinieneś wykonać naprawę lub przegląd,
- telefon kontaktowy do wyznaczonego serwisu.
2. Udaj się do wyznaczonego serwisu. W recepcji okaż dowód rejestracyjny oraz kartę serwisową
Karta serwisowa powinna zawierać numer telefonu do autoryzacji usług serwisowych w Santander Consumer Multirent. Serwis dzwoniąc pod wskazany numer telefonu otrzyma autoryzację na wykonywaną usługę serwisową.
UWAGA: Autoryzacje usług serwisowych można uzyskać tylko w godzinach pracy Centrum Technicznego od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00–17.00.
Telefon do autoryzacji kosztów przez serwisy 71 330 96 40
3. Po dokonaniu przeglądu/naprawy odbierz samochód z serwisu
Faktury z tytułu wykonanych usług serwisowych (autoryzowanych przez Santander Consumer Multirent) wysyłane są przez serwis bez Twojego podpisu bezpośrednio do Santander Consumer Multirent.
1. Skontaktuj się z Centrum Likwidacji Szkód ‑ formularz kontaktowy, tel.: 71 330 96 00
Przekaż następujące informacje:
- numer rejestracyjny użytkowanego samochodu,
- aktualny przebieg samochodu,
- opis powstałej awarii,
- telefon kontaktowy,
- miejsce powstania awarii (dokładną lokalizację).
Pomoc drogowa usprawni Twój pojazd lub wykona holowanie do serwisu współpracującego z Santander Consumer Multirent oraz poinformuje Cię o sposobie otrzymania samochodu zastępczego, jeżeli posiadasz polisę Assistance wykupioną w Santander Consumer Multirent.
Jeśli powstała awaria nie będzie możliwa do usunięcia w ciągu jednego dnia Centrum Obsługi Kierowcy SCM lub serwis poinformuje Cię o tym.
Centrum Obsługi Kierowcy SCM lub serwis poinformuje Cię o zakończeniu naprawy.
2. Odbierz samochód z serwisu po dokonaniu naprawy
Faktury z tytułu wykonanych usług serwisowych (autoryzowanych przez Santander Consumer Multirent) wysyłane są przez serwis bez Twojego podpisu bezpośrednio do Santander Consumer Multirent.
1. Sezonowa wymiana opon odbywa się w okresach:
- 1 marca – 30 kwietnia ‑ letnia wymiana opon,
- 15 października – 30 listopada ‑ zimowa wymiana opon.
2. Skontaktuj się z Centrum Obsługi Kierowcy Santander Consumer Multirent (SCM) ‑ formularz kontaktowy, tel.: 71 330 96 26
Przekaż następujące informacje:
- numer rejestracyjny użytkowanego samochodu,
- aktualny przebieg samochodu,
- zgłoszenie wizyty na sezonową wymianę opon,
- telefon kontaktowy.
Centrum Obsługi Kierowcy SCM przekaże Ci w odpowiedzi:
- miejsce, w którym jesteś zobowiązany wykonać wymianę opon,
- telefon kontaktowy do wyznaczonego serwisu opon.
3. Udaj się do wyznaczonego serwisu. W recepcji okaż dowód rejestracyjny oraz kartę serwisową
Karta serwisowa powinna zawierać numer telefonu do autoryzacji usług serwisowych w Santander Consumer Multirent (tel. 71 330 96 40).
Serwis dzwoniąc pod wskazany numer telefonu otrzyma autoryzację na wykonywaną usługę serwisową.
UWAGA: Autoryzacje usług serwisowych można uzyskać tylko w godzinach pracy Centrum Technicznego od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00–17.00.
4. Po wymianie opon odbierz samochód z serwisu
Faktury z tytułu wykonanych usług serwisowych (autoryzowanych przez Santander Consumer Multirent) wysyłane są przez serwis bez Twojego podpisu bezpośrednio do Santander Consumer Multirent.
1. Wydanie Karty Paliwowej
Karta paliwowa wysyłana jest przez Santander Consumer Multirent w terminie 14 dni od jej wydania przez koncern paliwowy.
Na wskazany w umowie numer telefonu komórkowego wysyłany jest kod PIN do autoryzacji transakcji dokonywanych przy użyciu karty.
2. Realizacja transakcji rejestrowanej przy użyciu karty paliwowej
- Wczytaj kartę w czytniku elektronicznym na stacji paliwowej,
- Sprawdź czy dane na czytniku dotyczące zakupu i wartości są prawidłowe,
- Wprowadź na klawiaturze kod PIN,
- Podaj numer rejestracyjny tankowanego samochodu,
- Podaj stan licznika.
3. Weryfikacja karty paliwowej przez pracownika stacji
Pracownik stacji ma prawo sprawdzić zgodność numeru rejestracyjnego wytłoczonego na Twojej Karcie z numerem rejestracyjnym samochodu, którym się poruszasz (w przypadku Karty przypisanej do samochodu) i odmówić dokonania transakcji przy użyciu Karty w razie stwierdzenia niezgodności numerów rejestracyjnych. W przeprowadzeniu weryfikacji, o której mowa powyżej pracownik stacji jest uprawniony do okazania Twojego dokumentu tożsamości lub dowodu rejestracyjnego samochodu.
4. Informacje dotyczące kodu PIN karty
Kod PIN powinieneś zapamiętać. Nie należy zapisywać go na karcie ani udostępniać osobom trzecim.
KARTY BP PLUS ‑ Wprowadzenie 3 razy błędnego kodu PIN spowoduje zablokowanie karty na 24 godziny. Za transakcję powinieneś wówczas zapłacić gotówką lub kartą kredytową.
KARTY ORLEN ‑ Wprowadzenie 3 razy błędnego kodu PIN spowoduje bezterminowe zablokowanie karty (brak możliwości odblokowania karty). Za transakcję powinieneś wówczas zapłacić gotówką lub kartą kredytową.
5. Zablokowanie karty
Zagubienie lub kradzież karty zgłoś niezwłocznie do Centrum Obsługi Kierowcy Santander Consumer Multirent ‑ formularz kontaktowy, tel.: 71 330 96 65.
6. Obowiązki Użytkownika
Jako Użytkownik jesteś zobowiązany do utrzymywania samochodu w prawidłowym stanie technicznym oraz przestrzegania zaleceń producenta zawartych w instrukcji obsługi samochodu. Szczególnie dotyczy to:
- terminowego dokonywania przeglądów serwisowych (zgodnie z książką serwisową),
- kontrolowania terminu ważności dowodu rejestracyjnego (zgodnie z dowodem rejestracyjnym samochodu),
- kontrolowania odpowiedniego poziomu oleju silnikowego i innych płynów eksploatacyjnych,
- sprawdzania stanu oraz prawidłowego ciśnienia w ogumieniu, świateł, oraz kontrolek świetlnych wewnątrz samochodu,
- stosowania wszystkich zainstalowanych w samochodzie zabezpieczeń przed kradzieżą.
Najczęściej zadawane pytania
Wyślemy go do Ciebie w ciągu 7 dni roboczych od momentu, w którym otrzymamy aneks do umowy.
Gdy będzie zbliżał się termin wymiany tymczasowego dowodu rejestracyjnego na stały skontaktuj się z rejestratorem pojazdu w celu umówienia się na przesłanie/przekazanie dowodu czasowego wraz z potwierdzeniem ubezpieczenia OC. Po wymianie czasowego dowodu rejestracyjnego na stały rejestrator prześle/przekaże Ci wymieniony dokument. Możesz również umówić się z rejestratorem na wymianę dokumentu indywidualnie w Wydziale Komunikacji. Jeśli nie posiadasz danych kontaktowych do rejestratora zgłoś się do sprzedawcy umowy leasingu w celu ich otrzymania. W przypadku pytań skontaktuj się naszym Biurem Obsługi Klienta pod nr tel. 71 330 96 65.
Tak, każdorazowa zmiana wyposażenia pojazdu wymaga zgody. W tym celu wypełnij wniosek, a następnie prześlij go do Biura Obsługi Klienta na adres e‑mail: bok@scmultirent.pl. Decyzję otrzymasz listownie na podany przez Ciebie adres korespondencyjny. Jeśli będziemy mieli wątpliwości, zwrócimy się do Ciebie z prośbą o przekazanie dodatkowych informacji.
Wypełnij wniosek, gdy potrzebujesz:
- wyrobić wtórnik dowodu rejestracyjnego,
- wyrobić wtórnik tablicy rejestracyjnej lub wydać nowe tablice i dowód rejestracyjny,
- wyrobić wtórnik naklejki na przednią szybę lub znaków legalizacyjnych na tablice rejestracyjne,
- odebrać dowód rejestracyjny zatrzymany przez Policję,
- dokonać zmian w dokumentach rejestracyjnych pojazdu, następnie prześlij go do Biura Obsługi Klienta na adres e‑mail: bok@scmultirent.pl.
Kiedy otrzymamy wniosek, skontaktujemy się z Tobą, by dopełnić formalności w Wydziale Komunikacji.
Zgoda nie jest wymagana, jeśli z Twojego pojazdu korzystają pracownicy firmy lub osoby bliskie. W każdym innym przypadku należy uzyskać zgodę. W tym celu wypełnij wniosek, a następnie wyślij go do Biura Obsługi Klienta na adres e‑mail: bok@scmultirent.pl. Po otrzymaniu wniosku, przygotujemy dla Ciebie decyzję i wyślemy ją listownie na podany przez Ciebie adres korespondencyjny. W przypadku niejasności skontaktujemy się z Tobą i poprosimy o dodatkowe informacje.
Zgubiłeś lub nie otrzymałeś faktury za ratę leasingu? Nie martw się ‑ wystawimy dla Ciebie duplikat. Wystarczy kontakt z Biurem Obsługi Klienta pod numerem telefonu: 71 330 96 65 lub e‑mailowo: bok@scmultirent.pl. Duplikat faktury prześlemy listownie po otrzymaniu od Ciebie prośby. Pamiętaj jednak, że nieotrzymanie faktury za ratę leasingową nie zwalnia Cię z obowiązku dokonania terminowej płatności zgodnie z harmonogramem spłat.
Aby uzyskać opinię dotyczącą umowy leasingowej i terminowości spłat, wypełnij wniosek i prześlij go do Biura Obsługi Klienta na adres e‑mail: bok@scmultirent.pl. Opinię prześlemy listownie na podany przez Ciebie adres korespondencyjny.
W takim przypadku prześlij wypełniony wniosek (w przypadku leasingu – kliknij wniosek, w przypadku pożyczki leasingowej – kliknij wniosek wraz z aktualnymi dokumentami rejestrowymi firmy do Biura Obsługi Klienta na adres e‑mail: bok@scmultirent.pl. Na podstawie otrzymanej dokumentacji sporządzimy i prześlemy na podany przez Ciebie adres e‑mail stosowny aneks do Umowy leasingu. Niezwłocznie podpisz aneks i odeślij go listownie na adres: Santander Consumer Multirent Sp. z o.o. Skrytka Pocztowa 442, 50‑950 UP Wrocław 68. Dane w systemie informatycznym zostaną zmienione dopiero, gdy otrzymamy podpisany przez Ciebie aneks. Jeżeli otrzymana przez Ciebie faktura zawiera dane firmy, które są nieaktualne, wystaw notę korygującą i prześlij ją w oryginale na w/w adres. Pozytywnie zweryfikowana nota korygująca zostanie podpisana i odesłana na podany przez Ciebie adres korespondencyjny.
Tak, wystarczy, że wypełnisz wniosek (w przypadku leasingu – kliknij wniosek, w przypadku pożyczki leasingowej – kliknij wniosek) i prześlesz go do Biura obsługi Klienta na adres e‑mail: bok@scmultirent.pl. Nowy harmonogram spłaty rat leasingowych zostanie wysłany na podany przez Ciebie adres korespondencyjny.
Istnieje taka możliwość, jednak decyzja o zmianie okresu trwania umowy leasingowej podejmowana jest indywidualnie. Aby Twój wniosek (w przypadku leasingu – kliknij wniosek, w przypadku pożyczki leasingowej – kliknij wniosek) został rozpatrzony, wypełnij go i prześlij do Biura obsługi Klienta na adres e‑mail: bok@scmultirent.pl. Jeżeli wniosek zostanie pozytywnie rozpatrzony, prześlemy Ci propozycję zawierającą nowe warunki finansowe tj. nową wysokość rat i wartość końcową (wykupu). Jeżeli zaakceptujesz proponowane warunki, sporządzimy stosowny aneks do Umowy leasingu i wyślemy go na podany przez Ciebie adres e‑mail. Podpisz aneks i odeślij go listownie na adres: Santander Consumer Multirent Sp. z o.o. Skrytka Pocztowa 442, 50‑950 UP Wrocław 68. Dane w systemie informatycznym zostaną zmienione dopiero, gdy otrzymamy podpisany przez Ciebie aneks.
Na 30 dni przed końcem umowy wyślemy Ci list opisujący proces zakończenia umowy leasingowej. W przypadku pytań, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta pod adresem e‑mail: bok@scmultirent.pl lub telefonicznie: 71 330 96 65.
Istnieje taka możliwość, jednak decyzja o wcześniejszym wykupie pojazdu podejmowana jest indywidualnie. Aby Twój wniosek został rozpatrzony, wypełnij go (w przypadku leasingu – kliknij wniosek, w przypadku pożyczki leasingowej – kliknij wniosek) i prześlij go do Biura obsługi Klienta na adres e‑mail: bok@scmultirent.pl. Jeżeli wniosek zostanie pozytywnie rozpatrzony, prześlemy Ci propozycję warunków finansowych wcześniejszego zakończenia umowy leasingu wraz z informacją na temat dalszego postępowania.
O zmianie adresu do korespondencji poinformuj nas pisemnie. Wypełnij wniosek (w przypadku leasingu – kliknij wniosek, w przypadku pożyczki leasingowej – kliknij wniosek) i prześlij go do Biura Obsługi Klienta na adres e‑mail: bok@scmultirent.pl. Zmiana adresu korespondencyjnego zostanie zarejestrowana, gdy otrzymamy Twój wniosek.
W przypadku wyjazdu do krajów Europy nie jest konieczne otrzymanie zgody SCM. Rekomendujemy jednak sprawdzenie jakie zasady obowiązują w kraju, do którego wyjeżdżasz – może się okazać, że taka zgoda jest wymagana w docelowym kraju. W takim przypadku wypełnij wniosek i prześlij go do Biura Obsługi Klienta na adres e‑mail: bok@scmultirent.pl. Dokument bezterminowej zgody na wyjazd za granicę wyślemy listownie na podany przez Ciebie adres korespondencyjny.
W przypadku krajów podwyższonego ryzyka takich jak: Rosja, Mołdawia, Ukraina i Białoruś niezbędne jest otrzymanie zgody SCM oraz dodatkowe doubezpieczenie pojazdu. W przypadku chęci wyjazdu do w/w krajów wypełnij wniosek i prześlij go na w/w adres e‑mail wraz z potwierdzeniem doubezpieczenia. Po weryfikacji zakresu ubezpieczenia zostanie wydana zgoda, która obowiązywać będzie przez 30 dni od daty jej wystawienia. Oficjalną zgodę SCM wyślemy listownie na podany przez Ciebie adres korespondencyjny.
Skontaktuj się z naszym konsultantem, tel.: 71 330 96 54
W przypadku chęci ubezpieczenia pojazdu we własnym zakresie konieczne jest przesłanie na adres akceptacja@scmultirent.pl (wiadomość nie może przekraczać 10 MB):
- najpóźniej na 30 dni przed upływem terminu ważności dotychczasowej polisy – WNIOSKU O AKCEPTACJĘ WARUNKÓW UBEZPIECZENIA u wybranego przez siebie ubezpieczyciela (formularz SCM otrzymasz kontaktując się z Biurem Obsługi Klienta pod adresem e mail: bok@scmultirent.pl lub telefonicznie: 71 330 96 65) ,
- najpóźniej na 14 dni przed upływem terminu ważności dotychczasowej polisy – KOPII POLISY zawartej na warunkach wcześniej zaakceptowanych przez SCM wraz z wnioskiem do polisy (jeśli stanowi jej integralną część), oraz dowód uiszczenia jednorazowo składki za cały okres ubezpieczenia.
WAŻNE!
W przypadku braku dostarczenia wymaganych dokumentów we wskazanym terminie i/lub dostarczenia polisy nie spełniającej wymagania określone w OWUL, SCM dokona ubezpieczenia pojazdu w ramach oferty własnej. Kosztami ubezpieczenia zostanie obciążony Klient.
Tak, każda szkoda musi zostać niezwłocznie zgłoszona do SCM. Zgłoszenia należy dokonać w Centrum Likwidacji Szkód SCM, czynnym całą dobę, dzwoniąc na nr tel.: 71 330 96 00 lub poprzez e‑mail: szkody@scmultirent.pl,
W przypadku ubezpieczeń komunikacyjnych zawartych poza umową ubezpieczeniową Finansującego lub gdy podjąłeś decyzję o miejscu likwidacji szkody komunikacyjnej samodzielnie, niezbędne jest wystawienie upoważnienia do odbioru odszkodowania (nie dotyczy szkód całkowitych). Aby uzyskać upoważnienie, wypełnij wniosek i prześlij go do Centrum Likwidacji Szkód na adres e‑mail: szkody@scmultirent.pl. W przypadku ubezpieczeń komunikacyjnych zawartych przy udziale SCM, zgłaszając szkodę do Centrum Likwidacji Szkód na adres e‑mail: szkody@scmultirent.pl lub telefonicznie: 71 330 96 00, nie musisz wypełniać żadnych dodatkowych dokumentów. Jeżeli chcesz sprawdzić, na jakim etapie jest proces likwidacji szkody, skontaktuj się z Centrum Likwidacji Szkód poprzez e‑mail: szkody@scmultirent.pl lub telefonicznie: 71 330 96 00.
Po zarejestrowaniu zgłoszenia szkody w Centrum Likwidacji Szkód poprzez adres e‑mail: szkody@scmultirent.pl lub telefonicznie pod numerem: 71 330 96 00, wyślemy Ci e‑mail z drukiem zgłoszenia szkody komunikacyjnej. Na stronie 'obsługa szkód komunikacyjnych’ SCM znajdziesz instrukcję wypełnienia tego dokumentu.
Tak jeśli posiadasz aktywną umowę leasingową w SCM oraz dostęp do Portalu Klienta. Jeżeli chcesz uzyskać dostęp do Portalu Klienta wystarczy, że założysz konto i wyrazisz zgodę na otrzymywanie faktur w formie elektronicznej. Więcej informacji o Portalu Klienta znajdziesz https://www.scmultirent.pl/uslugi/portal‑klienta‑multirent
Jeżeli posiadasz podpisaną umowę z SCM złóż wniosek o wydanie Karty. Karta Paliwowa zostanie zamówiona u Partnera Handlowego (Orlen lub BP) po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku i zawarciu stosownego aneksu do umowy leasingu. Jeżeli jednak zamierzasz dopiero zawrzeć umowę leasingu z Santander Consumer Multirent zapytaj naszego doradcę o ofertę leasingu z Kartą Paliwową. W takim przypadku Karta Paliwowa zostanie zamówiona u Partnera Handlowego po aktywowaniu umowy leasingu. W obu przypadkach Karta Paliwowa jest wysyłana na wskazany adres korespondencyjny w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania przez Santander Consumer Multirent.
Twoją kartę paliwową zamówimy u Partnera Handlowego (Orlen lub BP) niezwłocznie po aktywowaniu umowy leasingu lub po zawarciu aneksu do umowy leasingu wprowadzającego usługę Karty Paliwowej. Kiedy dostaniemy Kartę Paliwową z Koncernu Paliwowego, wyślemy ją do Ciebie w ciągu 14 dni. Kod PIN otrzymasz na numer telefonu komórkowego zawarty w umowie lub aneksie.
Zgubiłeś lub skradziono Ci Kartę Paliwową? Nieuprawniona osoba posiada twój PIN? Powinieneś niezwłoczne zablokować Kartę. Napisz do nas na adres: bok@scmultirent.pl lub zadzwoń 71 330 96 65.
Nie. Z każdym pojazdem powiązana jest tylko jedna aktywna Karta Paliwowa.
Jeśli zgubiłeś lub zapomniałeś PIN‑u do Karty Paliwowej, skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta pod numerem: 071 330 96 65. Na ustalony w umowie leasingu lub aneksie autoryzowany numer telefonu komórkowego wyślemy Ci kod PIN do Karty Paliwowej.
Dotychczasowy Koncern paliwowy możesz zmienić na Koncern BP lub Orlen. Aby to zrobić, wypełnij wniosek, i prześlij go do Biura Obsługi Klienta na adres e‑mail: bok@scmultirent.pl. Jeśli wniosek zostanie pozytywnie rozpatrzony, wyślemy Ci aneks do Umowy leasingu. Niezwłocznie go podpisz i odeślij na adres: Santander Consumer Multirent Sp. z o.o. Skrytka Pocztowa 1442, 50‑950 UP Wrocław 68.
Kiedy otrzymamy aneks, zamówimy nową Kartę Paliwową u wybranego przez Ciebie Partnera Handlowego i prześlemy ją na podany przez Ciebie adres korespondencyjny po jej otrzymaniu z koncernu. O momencie wysłania nowej Karty Paliwowej zostaniesz powiadomiony SMS‑em na wskazany numer telefonu do autoryzacji Karty, w treści którego zostanie również podany numer PIN.
Tak. Limit paliwowy możesz zmienić na: 1000 PLN, 2000 PLN lub 3000 PLN. By dokonać takiej zmiany, wypełnij wniosek i prześlij go do Biura Obsługi Klienta na adres e‑mail: bok@scmultirent.pl Jeśli wniosek zostanie pozytywnie rozpatrzony, wyślemy Ci aneks do Umowy leasingu. Podpisz go wówczas i odeślij na adres: Santander Consumer Multirent Sp. z o.o. Skrytka Pocztowa 1442, 50‑950 UP Wrocław 68. Gdy otrzymamy aneks, limit Karty Paliwowej zostanie zmieniony.
Wypełnij wniosek i prześlij go do Biura Obsługi Klienta na adres e‑mail: bok@scmultirent.pl. Aneks do Umowy leasingu wprowadzający nowy autoryzowany numer telefonu komórkowego wyślemy Ci, kiedy otrzymamy wniosek. Niezwłocznie podpisz otrzymany aneks i odeślij go na adres: Santander Consumer Multirent Sp. z o.o. Skrytka Pocztowa 1442, 50‑950 UP Wrocław 68. Zmiany autoryzowanego numeru telefonu komórkowego w systemach informatycznych dokonamy, gdy otrzymamy aneks.
Możemy wystawić miesięczne zestawienie wszystkich transakcji Kartą Paliwową. Aby je otrzymać, wypełnij wniosek i wyślij go do Biura Obsługi Klienta na adres e‑mail: bok@scmultirent.pl. Pamiętaj, aby wpisać miesiąc, za który potrzebujesz zestawienia transakcji.
Twoją umowę wyślemy w ciągu 7 dni roboczych od momentu otrzymania przez nas pełnej dokumentacji leasingowej. List dostaniesz na podany przez Ciebie adres korespondencyjny.